Thursday 3 April 2014

TAMAN TASIK SEREMBAN

Siapa orang Negeri Sembilan dekat sini? Pastinya Taman Tasik menjadi satu tempat persinggahan yang popular dalam kalangan anda. betul atau tidak? Disebabkan Cik Piah sangatlah suka ambil gambar jadi Cik Piah hendak kongsikan pemandangan yang menarik perhatian Cik Piah yang terdapat di Taman Tasik Seremban.

Mukadimah
Dihiasi dengan tanaman bunga-bunga, pokok-pokok torpika dan wakaf-wakaf Taman Tasik Negeri Sembilan sering dikunjungi oleh pelbagai kaum masyarakat majmuk di Malaysia.  Tempatnya yang tenang sangat sesuai bagi tujuan mereka  yang ingin beristirehat dan menikmati keindahan alam.  Taman Tasik Seremban merupakan pusat rekreasi dan riadah yang popular di Seremban. Ianya berjaya menarik perhatian ramai pengunjung terutamanya pada hari cuti dan hujung minggu.  Tasik ini merupakan tasik semulaj jadi yang tetua di Malaysia.  Taman ini menjadi pilihan popular dalam kalangan pengujung dan juga seisi keluarga kerana lokasinya yang ideal, mudah dan selamat untuk dikunjungi.

Berkeluasan 10 ekar, Taman Tasik Seremban mempunyai pelbagai kemudahan seperti 'jogging track', taman permainan, pentas terapung dan juga tandas.  Mempunyai daya takikan yang tersendiri pentas ini telah dijadikan Program Hiburan Sekeluarga " Serembang di Seremban" yang diadakan pada setiap hari Sabtu minggu ke dua dan minggu keempat. Bagi pengunjung yang datang dari jauh, pastinya anda tidak perlu bersusah payah untuk mencari tempat untuk bermalam kerana terdapat Hotel terkemuka iaitu Hotel Royal Bintang yang terletak berhampiran dengan Taman Tasik Seremban. Taman Tasik Seremban kini sedang dalam proses menaik taraf buat fasa yang ke III. Sekian....

Jom kita layan gambar menarik yang sempat Cik Piah ambil:-



















        HOTEL ROYAL BINTANG merupakan antara hotel terkemuka yang terdapat di Negeri Sembilan. Sering mendapat tempat di hati pengunjung tempatan dan luar negara untuk dijadikan tempat penginapan ketika datang melancong ke Negeri Sembilan Darul Khusus..




Taman Tasik atau dilebih dikenali sebagai "Lake Garden" oleh penduduk setempat ini sering mendapat perhatian untuk dijadikan tempat para photographer mengambil gambar terutama bagi mereka yang menjadi weeding photographer..Para pengantin sering berkunjung disini untuk menghasilkan gambar perkahwinan yang cantik berlatar belakangkan konsep taman. Selamat berkunjung ya semua..(^_^)

0 comments: