Tuesday 15 April 2014

UNTUKMU- FEMININ

Assalammualaikum. Salam hamba hulur tanda ingatan,
holla semua!.

Penatnya hari ini, terkejar-kejar rasanya pagi tadi Cik Piah buat kerja. Tapi untuk sesuap nasi, ku gagahkan juga. Hari ini Cik Piah kurang sikit tekanan walaupun banyak kerja. Tapi Cik Piah tak mahu cerita pasal kerja yang hari ini, Cik Piah mahu kongsikan cerita semalam. Semalam punya cerita  Cik Piah punyalah stress dengan adalah orang tu. Stress tidak terkatalah, dan disebabkan stress, Cik Piah rasa macam hendak pergi karaoke perkena dua tiga lagu ke. Tapi kalau hendak pergi ke karaoke bilik ke karaoke jamban ke memang tidaklah. Jadi Cik Piah pon mengodek-godek movie maker Cik Piah , dan terhasillah satu lagu yang boleh Cik Piah buat karaoke..

Jom layan lagu yang Cik Piah sudah buatkan ini ya..


Inilah antara lagu kegemaran yang selalu Cik Piah dengar, Cik Piah kalau lagu ini berkemundang di corong-corong radio pasti Cik Piah akan ikot sekali menyanyi. Walaupun suara tidaklah berapa sedap mana pun. Tapi Cik Piah layankan saja. Bukan ini sahaja lagu yang Cik Piah minat, tapi ada lagi beberapa lagu dari kumpulan Feminin ini yang Cik Piah minat, antaranya adalah Hanya Sekali dan lain-lain lagi. Lagu ini juga sering mengingatkan Cik Piah akan zaman kegemilangan Cik Piah (huh! berangan habis). Tak adalah, lagu ini sering mengingatkan Cik Piah dengan zaman Cik Piah belajar dolu-dolu. Cik Piah tidaklah pandai mana pun, keputusan Sijil Pelajaran Malaysia pon memang ke laut. Kalau ke bulan ke, ke bintang ke , seronok jugalah. 

Tapi, dah tu je rezeki yang Cik Piah dapat . Itulah zaman sekolah dulu malas hendak ke sekolah, selalu keluar, tapi tidak pernah ponteng, keluar pun sebab  menyertai aktiviti yang dianjurkan oleh sekolah juga. Cuma masa itu memang Cik Piah ini malas, karang pun tiru kawan sebelah, almaklumlah, rakan sebelah wakil sekolah dalam pidato, ayat penulisannya, memang cenggini berbunga-bunga. Kalau harap Cik Piah, berbunga-bunga takde, bunga tahi ayam adalah. 

Tapi sekarang ini, hari-hari pergi sekolah. Ambik engkau, itulah, rajin sangatkan masa dekat sekolah dulu. Sampai ke tua lah pergi sekolah lagi. Sedih, sedih. Tak apalah, sudah tertulis suratan Cik Piah akan berada di sekolah sampai ke tua, hendak buat macam manakan. Redha, redha.

Tapi apa-apa pun jom kita layan lagu ini. Dibuat khas untuk Cik Piah sendiri.
Selamat mendengar semua!




0 comments: